My Ads

Saturday, February 26, 2011

BUAT LANGKAH 1 HINGGA 7

Langkah Pertama : 
Dapatkan permanent Vemma ID anda di email. Anda akan menerima email seperti di bawah daripada Vemmabuilder Team dalam masa 24 ke 48 jam. Jadi, cek nama anda, 9 digit permanent ID anda, Password anda dan upline anda. Pastikan anda menyimpan email ini untuk rujukan.


Langkah Kedua : Fahamkan website anda.
Sekarang anda mempunyai 2 website di atas nama anda:


1) www.vemmabuilder.com/ID_Anda,
Contoh saya punya ialah www.vemmabuilder.com/850547905


2) www.vervesample.com/ID_Anda, 
Contoh saya punya ialah www.vervesample.com/850547905


Kedua-dua website ini adalah opportunity website anda atau website perniagaan anda. Anda mesti mempromosikan website-website ini untuk mendapatkan orang mendaftar diwebsite anda dan menjadi pre-enrolee anda. Pastikan anda mendapat 100 orang mendaftar diwebsite anda setiap hari. Bagaimana caranya mendapatkan PE dengan pantas setiap hari?
Rahsianya......


PROMOSI!
PROMOSI!
PROMOSI!
PROMOSI!
PROMOSI!


Langkah Ketiga: Kenali Upline Enroller anda:
Masuk ke https://www.vemmabuilder.com/login/index.jsp
Masukkan vemmabuilder ID dan password anda.
Klik "Login".
Klik "Help".


Akan keluar senarai 3 orang upline enroller anda
Setelah mengenali upline anda, hubungi mereka, perkenalkan diri anda. Ini adalah untuk memudahkan mreka membantu anda menjalankan business Vemma ini. Jika anda tidak dapat menghubungi upline enroller anda, anda mempunyai 2 lagi upline yang boleh dihubungi.


Cara popular untuk menghubungi upline adalah melalui SKYPE dan Yahoo Messenger. Anda perlu mendapatkan headphone yang baik untuk berbicara Free menggunakan Yahoo Messenger atau SKYPE. Jika ingin bervideo conference, anda perlu mempunyai webcam. Kebanyakan laptop hari ini sudah dilengkapi dengan webcam. Jadi, gunakan saja.


Langkah Keempat: Setup Website Vemma Anda
Bila membeli product, anda diberikan satu website percuma iaitu www.[username].vemma.com
Website ini mengandungi maklumat lengkap business Vemma anda. Contohnya Cycle Tracker, Genealogy, Bonus history , tools for download dan sebagainya.
Cara nak setup website ini ialah, masuk kehttps://vemma.com/backoffice/
Click Create An Account.
Isikan form ini. PENTING! pastikan password anda mempunyai campuran numeric dan alphabet. Bila selesai klik "submit".



Bila selesai, anda mempunyai website vemma.com. Contohnyahttp://shaffain.vemma.com . Website ini pun boleh digunakan untuk tujuan promosi, atau diberikan kepada PE untuk maklumat lanjut tentang product dan business Vemma.


Mulai dari sekarang anda boleh login menggunkaan Username dan Password seperti ini untuk Login.


Langkah Kelima:
Setup direct deposit di https://vemmaasia2u.com/ dan Klik DIRECT DEPOSIT.Isikan form dibawah. Pastikan no akaun bank anda betul supaya tidak berlaku sebarang masalah untuk menerima bonus.


Langkah KeenamKenali Back Office Vemma dan Vemmabuilder


Vemma.com Back Office


Vemmabuilder Back Office




Langkah ketujuh :Kemaskan dan update perkara penting utk email anda. Tujuannya kerana anda menerima email-email yg sangat banyak terutama dari sistem vemmabuilder, dari beberapa upline. Adalah lebih baik asingkan email personal dan email untuk bisnes vemma anda. Dinasihatkan untuk buat 1 akaun email gmail untuk bisnes vemma anda dan selepas email baru dibuat sila ikut langkah2 berikut untuk kemaskan email anda



Untuk buat beberapa folder selain folder vemmabuilder seperti di atas, buat semula langkah dari awal untuk buat folder dan di bahagian from letakkan email dari upline-upline anda dengan email yang penuh seperti vios6660@gmail.com, ezurazz@gmail.com atau nshaffaiin@gmail.com


Seterusnya, lengkapkan tools email anda dengan jawapan-jawapan automatik yang sudah siap sebagai templat mudah menjawab email-email prospek


1) Signature - ini akan memudahkan setiap kali anda compose/karang email singnature sudah secara automatik tertulis di setiap bawah email anda. Tujuan untuk promosi link website dan memperkenalkan diri anda


2) Vacation responder- ini ialah balasan automatik setiap kali ada sesiapa email kepada anda. Ianya sangat berguna jika PE/free member email kepada anda dan anda tidak online ketika itu, jadi prospek anda terus mendapat jawapan dari anda. Tak caya setelah setting suruh kawan anda email TEST kepada anda




Jangan lupa setiap kali buat sesuatu klik save changer di bawah :) nanti sia2 kerja anda

PENTING DAN PERINGATAN!!!
MASUK KE WEBSITE VEMMABUILDER ANDA DAN KLIK BACK OFFICE DAN AKAUN INFO KERANA SETELAH ANDA BUAT EMAIL BARU ANDA PERLU UPDATE DI VEMMABUILDER UNTUK EMAIL2 SETERUSNYA DI HANTAR KE EMAIL BARU PULA. ADA 2 TEMPAT UNTUK UPDATES,SILA LIHAT BAWAH :

No comments:

Post a Comment